Selkouutiset | maanantai 20.7.2026
Tiesortumat. Norjan tulipalo. Jalkapallon MM-finaali. Tiistain sää.
Tiesortumat
Aluksi aiheena on tien kunto.
Suomessa on sortunut useita ajoteitä.
Sortumat johtuvat viikonlopun kovasta sateesta.
Tievaurioita on tullut etenkin Pirkanmaalla ja Keski-Suomessa.
Eilen noin 10 tietä oli poikki. Osa teistä on jo korjattu ajokuntoon.
Suomessa on sortunut viime päivinä useita ajoteitä.
Erityisesti soratiellä kannattaa nyt ajaa varovasti. Rankkasade tekee soratielle reikiä ja pehmentää tien pohjaa.
Norjan tulipalo
Seuraavaksi aiheena on Norjan tulipalo.
Norjassa on sammutettu viikonloppuna suurta tulipaloa.
Tulipalo syttyi perjantaina rivitaloalueella Drammenissa, lähellä Osloa.
Yli 100 kotia tuhoutui tulipalossa. Noin 400 ihmistä evakuoitiin, mutta palossa ei kuollut ihmisiä.
Palo oli Norjan suurin yli 100:aan vuoteen. Paloa sammutettiin helikopterien avulla.
Norjan suuren tulipalon sammutus on jatkunut koko viikonlopun.
Viranomaiset alkavat tutkia palon syytä, kun palopaikka rauhoittuu ja viilenee.
Jalkapallon MM-finaali
Lopuksi aiheena on jalkapallo.
Espanja on uusi jalkapallon maailmanmestari. Espanja voitti MM-kisojen finaalissa Argentiinan.
Peli venyi jatkoajalle. Espanja voitti lopulta maalein 1-0. Voittomaalin teki Ferran Torres.
Espanjalaiset juhlivat voittoa kaduilla läpi yön.
Espanja voitti MM-kultaa viimeksi vuonna 2010. Espanja on myös jalkapallon hallitseva Euroopan mestari.
Jalkapallon MM-kisoja pelattiin Yhdysvalloissa, Meksikossa ja Kanadassa 5 viikkoa.
Tiistain sää
Vielä sääennuste.
Tiistaina sää on vaihtelevaa.
Etelässä ja pohjoisessa voi sataa vähän. Muualla on poutaa.
Lämpötila on varsinkin etelässä viileä.