TV | Selkouutiset | perjantai 4.7.2025
Tampereen puukotukset. Ulla-myrsky. Mansikat. Poliisin tehovalvonta. Sää.
Tampereen puukotukset
Tampereella sattui eilen vakava väkivallanteko. Nyt kerromme siitä lisää.
Mies puukotti eilen ihmisiä Tampereen keskustassa Ratinan kauppakeskuksen luona.
Kukaan ei kuollut, mutta 4 ihmistä sai vakavia vammoja.
Poliisi otti kiinni tekijän. Hän on suomalainen, 23-vuotias mies.
Poliisi sanoo, että tekijä ei tuntenut uhreja.
Nuori mies puukotti eilen ihmisiä Tampereen keskustassa. Poliisi epäilee häntä 4 tapon yrityksestä.
HUOM! Päivällä tekijää epäiltiin vielä tapon yrityksistä. Iltapäivällä poliisi kertoi, että nyt miestä epäillään 4 murhan yrityksestä.
Ulla-myrsky
Sitten myrskyuutinen.
Myrsky on kulkenut Suomen läpi viime yön ja tämän päivän aikana.
Kova ja puuskainen tuuli on kaatanut puita ja katkonut sähköt tuhansista kodeista.
Pelastuslaitoksilla on ollut paljon tehtäviä. Isoja vahinkoja ei kuitenkaan ole sattunut.
Ulla-myrsky matkaa itään ja tuuli rauhoittuu iltaa kohti.
Mansikat
Sitten asiaa mansikkasadosta.
Mansikan pääsatokausi on alkanut Etelä-Suomessa.
Sato on vähän myöhässä, koska alkukesä oli viileä ja sateinen.
Viileät yöt ovat kuitenkin tehneet mansikalle hyvää. Marjat ovat makeita, kertoo Hedelmän ja marjanviljelijäin liitto.
Mansikan pääsatokausi on alkanut Etelä-Suomessa.
Näyttää siltä, että satokaudesta tulee pitkä ja tasainen.
Poliisin tehovalvonta
Lopuksi uutinen liikenteestä maanteillä ja vesillä.
Poliisi on aloittanut liikenteen tehovalvonnan mökkiseuduilla Itä-Suomessa.
Poliisi valvoo heinäkuun ajan mökkiliikennettä maanteillä. Heinäkuussa lomaliikennettä on paljon.
Poliisi valvoo myös vesillä liikkumista.
Poliisi kertoo, että mökkiläiset tekevät usein valvontapyyntöjä esimerkiksi vesiskoottereista.
Lauantain sää
Vielä sääennuste.
Lauantaina sää vaihtelee.
Päivällä voi sataa. Suuressa osassa maata on kuitenkin poutaa ja aurinko pääsee paistamaan.
Lämpötila on alle 20 astetta.