TV | Selkouutiset | perjantai 13.6.2025
Lento-onnettomuus Intiassa. Nuoret yrittäjät. Jalkapallon nuorten EM-kisat.
Lento-onnettomuus Intiassa
Ensin aiheena on onnettomuus.
Intiassa sattui torstaina iso lento-onnettomuus. Lentokone syöksyi maahan Luoteis-Intiassa Ahmedabadin kaupungissa.
Onnettomuudessa kuoli ainakin 265 ihmistä. Koneessa oli yhteensä 242 ihmistä, joista 1 ihminen selvisi hengissä. Ihmisiä kuoli myös opiskelija-asuntolassa, johon lentokone törmäsi.
Suurin osa onnettomuuden uhreista oli intialaisia ihmisiä. Koneessa oli myös yli 50 Britannian kansalaista.
Intiassa sattui torstaina iso lento-onnettomuus. Onnettomuuden syytä ei tiedetä.
Nuoret yrittäjät
Nyt uutisen aiheena ovat nuoret yrittäjät.
Nuoret perustavat firmoja enemmän kuin aikaisemmin. Nuoret perustavat pieniä firmoja, jotka tekevät esimerkiksi siivoustöitä. Monessa firmassa on vain 1 työntekijä.
20-vuotias helsinkiläinen Toni Toivonen on perustanut firman. Hän pesee kesällä ikkunoita.
-Nyt on sellainen fiilis, että haluan tehdä tätä ja työllistää joku päivä muita nuoria. Laajentaa tätä pelkästä ikkunanpesusta. Haluan kyllä jatkaa yrittäjänä.
Nuoret perustavat firmoja enemmän kuin aikaisemmin. Nuoret perustavat pieniä firmoja, koska kesätöitä on liian vähän.
Suomi-Hollanti
Seuraavaksi urheilua.
Suomi ja Hollanti pelasivat tasapelin jalkapallon nuorten EM-kisoissa. Suomi johti ottelua 2-0, mutta Hollanti nousi lopussa tasapeliin. Ottelu päättyi 2-2.
Suomen maalit tekivät Casper Terho ja Topi Keskinen.
Suomen pelit ovat Košicen kaupungissa Slovakiassa.
Sää
Vielä sääennuste.
Lauantaina sää on poutainen ja lämmin. Melkein koko maassa paistaa aurinko. Lapissa ja idässä voi sataa. Lämpötila on 15 ja 25 asteen välillä.